mandag 27. juni 2011

rosefamilien

Jeg fikk lyst til å fortelle litt mer om rosen jeg viste dere i går. For rosen er ikke en snittrose som er frittstående. Den yndige frøkenen jeg viste dere igår kommer fra en roseplante, en familie. Denne flotte potterosen av en familie har prydet kjøkkenvinduet mitt siden 13.mai. (gave fra en beslektet sjel.) Det er mulig den får godt stell. Men den er jammen meg livskraftig i seg selv også.


Roseblomstene er sart rosa når den åpner seg. Bladene er skjøre og krøller seg litt med tida. Gradvis blir blomsten lys grønn. Og den kan stå slik i uker. Den er vakker i alle sine faser!

Familiehygge i ettermiddagssol

5 kommentarer:

  1. Nydelig rose og fine bilder.
    Legger meg som følger ,ha en fin helg ,Marit.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Hei, fin blogg du har! Fant deg på hageblogger. Jeg legger meg til som følger jeg også.

    SvarSlett
  4. Nydelig rose, så fint du forteller litt om den, fin blogg, følger dæ videre, koselig om du følger mæ og, ha ei fin helg, hilsen Lisbeth :)

    SvarSlett
  5. Så flott rose...grønne nyanser er alltid spennende på blomster:)
    Velkommen innom Hagerommet mitt:))

    SvarSlett