onsdag 22. februar 2012

himmelvenninne

Jeg feirer en kjær venninne i dag. Hun er i himmelen, vært der i snart to år. Ufattelig meningsløst og trist. Hun og mannen ble revet bort fra denne verden i et snøskred. De hadde så mange drømmer og planer. Realiseringen av dem tok en brå slutt. Uforståelig. Birgitte var det jeg vil kalle en hjertevenninne. En venninne som er nær hjertet på tross av avstand. En venninne som snakker samme språk, som det er godt å være sammen med lenge eller kort. Kontakten er der uansett. Sånn er det enda. Relasjonen fortsetter. Jeg kan ikke ringe, sende brev eller få besøk av henne lengre. Men hun kjennes nær i hjertet. Det er som om jeg kan høre stemmen og latteren, forestille meg hva hun ville sagt eller gjort. Og jeg kan se igjen trekk eller egenskaper i andre som gjør at venninnen min kjennes nær. Minnene blir klare og levende. Hun er ikke helt borte. Hun har satt spor i mitt liv og mange med meg. Disse sporene lever videre, og vil igjen sette spor i nye mennesker. Drømmene lever videre.

Gratulerer med dagen, Birgitte <3  22.februar vil alltid være din dag!

Dancing With The Angels

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar