fredag 17. februar 2012

kirsebærdalen



Jeg har en venninne i himmelen. Hun har snart bursdag, så tenker litt ekstra på henne nå om dagen. Venninnen min var en herlig vårblomst, i bryllupet sitt leste hun diktet "Blomstringsøyeblikk" og pyntet med kirsebærblomster. Et av mine beste minner med henne var fra en busstur. Vi spiste kirsebær etter en lang fjelltur på et fjell jeg ikke husker hva heter "over there", i nærheten av Seattle. Uansett, vi koste oss, nøt øyeblikket. Lurer på om jeg skal spise kirsebær med den nydelige kirsebærpiken igjen. Vi skal hvertfall møtes, kanskje under duftende kirsebærtrær en vakker vårdag? Himmelen er et fint sted, kanskje en kirsebærdal. Der finnes ikke sorg, heller ikke gråt og smerte. Det vet jeg. Ja, jeg tror det så sikkert at jeg vet.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar